De missie van onze praktijk is het leveren van goede zorg en aandacht voor patiënten en eigenaren die bij ons in de praktijk komen. Dat begint bij binnenkomst in de praktijk: er is aandacht voor eigenaar en dier, zodat beide tot rust kunnen komen, kunnen wennen aan de omgeving en stress tot een minimum beperkt wordt.
Wij beschikken over een kliniek met uitgebreide faciliteiten, onder andere 2 spreekkamers, een operatiekamer met voorbereidingsruimte, opname, laboratorium en röntgenruimte. Veel laboratoriumonderzoeken kunnen wij in huis doen, daarnaast beschikken wij over digitale rontgen en echografie.
Tijdens het consult in de spreekkamer is er eerst tijd voor het verhaal van de eigenaar waarbij alle aspecten voor de reden van het bezoek aan de orde komen: de anamnese. Vervolgens wordt het dier uitgebreid onderzocht, waarbij de bevindingen en de mogelijkheid van eventuele vervolgonderzoeken worden besproken. Hieruit volgt een plan van aanpak. Dit laatste is vaak maatwerk. Er is maar zelden een universele behandeling voor allerlei problemen.
Veel operaties kunnen wij in onze kliniek uitvoeren, voor operaties waar wij te weinig routine in hebben sturen wij u door naar gespecialiseerde klinieken in de regio.
Wat wij willen uitstralen is dat in onze praktijk de veterinaire zorg vooropstaat en niet de commercie. Aan deze zorg hangt natuurlijk wel een prijskaartje: deze manier van werken kan niet voor het laagste tarief. Bij ons vindt u geen “snel geregeld´ acties voor behandelingen en diagnostiek. Wel zullen wij altijd met u overleggen welke onderzoeken of behandelingen voor uw dier van belang zijn en welke kosten u kunt verwachten.
Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week telefonisch bereikbaar. Altijd dus! Ziekte is immers niet te plannen. Ten alle tijden krijgt u een (dienstdoende) dierenarts aan de telefoon die u kan helpen met spoedgevallen of eventuele vragen. Omdat wij meestal zelf dienst doen zal dat vaak uw eigen dierenarts zijn.